ادویه

پاکت هل و زعفران

نمونه ازکارهای عمومی

پاکت هل و زعفران

پاکت هل و زعفران که مورد استفاده قرار می گیرد می تواند به صورت پاکت های عمومی یا پاکت های با چاپ اختصاصی باشد.البته توجه کنید که می شود برای بسته بندی هل از جارهای شیشه ای نیز استفاده نمود.

هل سبز که که متعلق به جنوب آسیا و هند می باشد .دارای خواص بسیار زیادی است ایرانی ها از قدیم الایام از هل و زعفران استفاده می کردند هل در ایران به عنوان یک طعم دهنده در چای و انواع شیرینی جات مورد استفاده قرار می گیرد. و زعفران نیز به عنوان یک چاشنی اصلی برای شربت و برنج در ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

پاکت های هل و زعفران تقریباً شبیه به یکدیگر می باشند، با این تفاوت که معمولاً رنگ پاکت هل سبز رنگ و رنگ پاکت زعفران قرمز و رنگ های اختصاصی که طراحی بر اساس آن انجام می شود می باشد.

توجه توجه

این دو ماده باید به طوری بسته بندی شوند که در معرض هوا قرار نگیرند چون هوا خواص آنها را کاهش دهد.

1 – نحوه قرار گیری محصول درون پاکت

پاکت های هل و زعفران طوری طراحی شده اند که حل مستقیم درون آنها قرار نمی گیرد. همچنین زعفران  و هل را نباید مستقیم درون این پاکت ها قرار داد.

 برای قرار دادن هل و زعفران درونه این پاکت ها از یک نایلون مخصوص استفاده می شود. این نایلون که به نام ترس شناخته می شود خاصیت ضد مغناطیس  و شفافیت خوبی دارد. که با ریختن هل و زعفران درون آن و دوخت درب ترس  با دستگاههای اتوهای برقی و قرار دادن آن درون پاکت هل و زعفران سبب یک بسته بندی زیبا و مناسب برای این دو محصول می شود.

نمونه از مدل های پاکت

نمونه از پاکت هل و زعفران
نمونه از پاکت هل و زعفران
نمونه ازکارهای عمومی
نمونه ازکارهای عمومی

مشکلات نمونه های پنجره دار

یکی از از مشکلات پاکت های هل و زعفران پنجره ای است که بر روی آن وجود دارد. اگر هل و زعفران را درون ترس ریخته و درون این پاکت گلاسه قرار دهیم باید آن را در محل قرار داد که نور مستقیم با آن برخورد نکند نور خورشید سبب آسیب رسیدن و کاهش کیفیت زعفران و هل می شود.

 شما در انتخاب پاکت هل و زعفران باید توجه کنید. که اگر برای نگهداری و فروش این دو محصول در فروشگاه ها آفتاب مستقیم به بسته ها یا پک های زعفران و پک های هل برخورد می کند از مدل های بدون پنجره استفاده نمایید. که از از بدی های این بسته ها  دیده نشدن محصول درون آن می باشد ولی کیفیت محصول حفظ می شود.

نور سبب رنگ پریدگی در هل می شود مانند تصویر زیر

تاثیر نور بر رنگ هل
تاثیر نور بر رنگ هل

مزیت پنجره دار بودن پک ها

پاکت های هل و زعفران که دارای پنجره یا دریچه هستند که محصول از درون آن دیده می شود .دارای مزیت دیده شدن محصول و کیفیت آن می شود ولی اگر به آن نور خورشید تابیده شود می تواند کیفیت آن را به شدت کاهش دهد پس باید توجه کنید اگر از مدل پنجره دار استفاده می کنید بر روی بسته بندی حتماً درج شود در محلی نگهداری شود یا آویزان شود که نورخورشید مستقیم به آن برخورد نکند

استند مخصوص فروشگاهی هل و زعفران

شما می توانید پاکت هل و زعفران را بر روی یک استند هایی قرار دهید و سپس این استندها را توسط یک نخ یا سوراخی بر روی اسفند طراحی شده است آویزان کنیم

استند فروشگاهی
استند فروشگاهی

ما در مجموعه زرین پک به شما کمک میکنیم که پکهای مناسبی برای بسته بندی زعفران و هل تهیه نمایید.

مراحل طراحی و چاپ

پاکت  هل و زعفران به شرح زیر طراحی و چاپ و آماده بسته بندی می شوند.

1- شما برای اولین قدم باید یک مدلی را انتخاب نمایید این مدل اگر نیاز به قالب داشته باشد باید برای آن قالب برش طراحی و ساخته شود

منظور از قالب برش چیست ؟

تمام پاکت های زعفران و قالب برش دارند شما فرض کنید که یک پاکت را باز کنید و گسترده آن را بر روی یک کاغذ قرار دهید.

فرض شکل شما به صورت ۱ دایره در وسط و تاج بر بالای پاکت باشد. برای آنکه آن را بتوان برش داد و به آن شکل درآورد باید قالب برش برای آن ساخت پس به طور کلی برای چاپ پاکت هل و زعفران ابتدا طراحی انجام می شود .سپس طراحی بر روی کاغذهای گلاسه با ضخامت های مختلف چاپ و بعد از چاپ شدن باید این شکل ها و اطراف پاکت توسط قالب هایی که به آنها قالب های برش گفته می شود برش بخورد.

 2- مرحله برش و چسب زدن

پاکت  آماده تا زدن و چسب زنی شود شما اگر از قالب های آماده برش از مجموعه زرین پک استفاده نمایید .دیگر نیاز به پرداخت هزینه برای ساخت قالب نیستید و یک قدم در هزینه ها صرفه جویی نموده و می توانید فقط نوع طراحی و رنگ و اطلاعاتی که بر روی این پاکت ها باید قرار بگیرد را بر روی قالب های از پیش آماده ما قرار داده و ما بعد از طراحی با اطلاعات رنگ و مدل هایی که شما نیاز دارید اقدام به چاپ برش و آماده کردن این پاکتها برای شما می کنیم.

این مدل از کار را پاکت اختصاصی هل و زعفران می گویند. پاکت های عمومی پاکت هایی می باشند که تعداد زیادی از آنها چاپ و آماده می باشد و شما می توانید بر اساس نیاز تعدادی از آن را تهیه کنید معمولاً این پاکت‌ها در وزن های ۱۰ و ۲۰ گرم برای حل و برای زعفران در وزن های نیم و یک و  ۲ و ۴ گرم تهیه و تولید می شود.

البته برای زعفران پاکت های دو گرم به نیم مثقال و پاکتهای ۴ گرم به یک مثقال معروف هستند و شما می توانید این مقدار از زعفران را درون آن بسته بندی نمایید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *