بسته بندی, زعفران

پاکت زعفران یک مثقال

نمونه پاکت زعفران یک مثقال

پاکت زعفران یک مثقال

پاکت زعفران یک مثقال عمومی ترین پاکت زعفران می باشد  که برای بسته بندی زعفران مورد استفاده قرار می گیرد.

چرا پاکت یک مثقالی در ایران زیاد مصرف دارد؟

یک مثقال زعفران معادل 4.6 دهم گرم می باشد این وزن برای بسته بندی زعفران در ایران مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل آن این مورد می باشد چون در قدیم وزن کردن دقیق وجود نداشت و ترازوهای دیجیتالی نبود از سنگهای محدودی برای  وزن کردن و برای بسته بندی استفاده می شد و یک مثقال یکی از وزنه های کوچک در ایران بود که مورد استفاده قرار می گیرد .

پاکت های زعفران به دو دسته تقسیم می شود به طور کلی به شرح زیر:

1- پاکتهای زعفران با چاپ عمومی 

پاکت زعفران با چاپ عمومی به این معنا می باشد که؛ هر کس می تواند از آن استفاده نماید و این پاکت ها با نام زعفران ممتاز قائنات چاپ شده و بیشتر به عنوان پاکت زعفران یک مثقال  در رنگ های قرمز و سفید یا ترکیبی از قرمز و سفید و در بازار در وزن های یک مثقال، نیم مثقال، یک گرم، نیم گرم قابل دسترس است.

مشکلات استفاده از این نوع بسته بندی

متاسفانه از مشکلات این نوع از بسته بندی دسترسی آسان افراد به این پاکت ها می باشد و هر کس از این پاکتها می‌تواند استفاده نماید و هر کیفیتی از زعفران را در آن بسته بندی نماید . مانند زعفران تقلبی زعفران های بی کیفیت زعفران هایی که دارای کیفیت بسیار پایین و کهنه می باشند.

یا اصلاً از نوعی زعفران استفاده نمایند که کاملاً ریشه های رنگ شده بعضی از گیاهان می باشد. و از همه بدتر از این نوع بسته بندی دیده شده است که برای بسته بندی پودر زعفران که کاملاً شیمیایی می باشد و ترکیبی از شکر و رنگهای صنعتی تهیه می‌شود و به عنوان پودر زعفران اصل مورد استفاده قرار می گیرد.

 زعفران ممتاز قائنات یک زعفران درجه یک می باشد، ولی متاسفانه بسیاری از افراد از این نام استفاده کرده و زعفران های بی کیفیت را با این نام و نشان به فروش می رسانند

حال شما باید ببینید که آیا مقرون به صرفه است در درازمدت می باشد که شما از این نوع بسته بندی استفاده نمایید یا خیر!

به این مثالی که من میزنم توجه کنید شما شاید در روزهای اول زعفران درجه یک را در این بسته بندی ارائه دهید و ببینید که با هزینه بسیار کم توانستی اقدام به بسته بندی زعفران نمایید این قسمت از بسته بندی بسیار عالی و راحت میباشد ولی در دراز مدت مشتری ها به دلیل آن که احتمال دارد از زعفران های بی کیفیتی که در این بسته بندی ارائه شده است خریداری و استفاده نموده اند و بسته بندی شما به دلیل تشابه اسمی که دارد آنها را به یاد آن زعفران بی کیفیت و بد بیندازد و تمایل به خرید بسته بندی زعفران شما نداشته باشند

این یکی از مواردضعف این نوع از بسته بندی اکت یک مثقالی زعفران با برند عمومی می باشد  ولی متاسفانه به دلیل اینکه زعفران با نام قائنات در ایران شناخته می‌شود خیلی از افراد به دلیل نداشتن آگهی در مورد این موضوع تا کلمه ممتاز قائنات و رنگ قرمز پاکت را مشاهده می کنند اقدام به خرید آن می نمایند.

توجه بعد استفاده از آن محصول اگر در ان زعفران بدی بسته بندی شده باشد این نام همیشه در ذهن مصرف کننده باقی می مانند و شما اگر در دراز مدت به دنبال این کار هستید به هیچ عنوان به شما پیشنهاد نمی شود از پاکت یک مثقال زعفران با چاپ عمومی استفاده شود.

و این یکی از مشکلات این صنعت می باشد.

ما باید سعی کنیم با بسته با کیفیت و درجه یک که اطلاعات کاملاً صادقانه بر روی آن چاپ شده است محصول خود را به دست مشتری برسانیم و از همه مهمتر از راه های ارتباطی بر روی این پاکت ها وجود داشته باشد تا مشتری بتوانند به راحتی با ما در ارتباط باشد و هر وقت نیاز داشت این پاکت های زعفران یک مثقالی ما را تهیه کند.

نمونه ای از پاکت های زعفران یک مثقال با برند زعفران ممتاز قائنات که به عنوان برند عمومی از آن استفاده می شود
نمونه ای از پاکت های زعفران یک مثقال با برند زعفران ممتاز قائنات که به عنوان برند عمومی از آن استفاده می شود

2 – پاکت زعفران یک مثقال با برند اختصاصی

پاکت های زعفران یک مثقال که با برند های اختصاصی چاپ می شوند یک فرق عمده با برندهای عمومی دارد

مهمترین فرق این است که محصول بسته بندی شده در پاکت اختصاصی اگر کیفیت آن خوب باشد آن مدل  برند و آن مدل پاکت را برای مصرف کننده به عنوان یک انتخاب همیشگی تبدیل می کند و خریدار همیشه به دلیل تجربه خوبی که دارد به دنبال آن مدل بسته بندی که دارای شکل خاص و اسم خاص می باشد می‌رود و در دراز مدت سبب می شود با رشد آرام آرام در ابتدا و رشد سریع در سالهای بعد شما را به یک برند تبدیل کند

توجه کنید افرادی که وارد این صنعت می شوند باید بدانند اگر صبوری ندارند موفق نخواهد شد

این کار نیاز به صبوری و حفظ کیفیت در کار را دارد توجه کنید تجربه مجموعه زرین پک نشان می‌دهد افرادی که اقدام به چاپ پاکت زعفران یک مثقال با نام و نشان خود می کنند نباید برند و مدل پاکت را خیلی زود عوض کنند و به دنبال تنوع طلبی بروند

باید با آرامش و صبوری جلب مشتری نموده با کیفیت و بسته بندی خوب و سپس آرام آرام اقدام به تغییر طراحی و مدل نمایند یا مدلهای جدیدتری را به محصولات خود اضافه کنند به طور مثال می‌تواند در کنار زعفران هل را به محصولات خود و در آینده زیره خشک و دارچین را به محصولات خود اضافه کنند ولی توجه کنند که باید از یک شکل بسته بندی یکنواخت برای همه محصولات استفاده نمایند تا آرام آرام مشتری ها و مصرف کننده ها آنها را بشناسند این پیشنهاد برای افرادی است که به دنبال یک کار بزرگ و ادامه دار می باشد.

در ادامه نمونه ای از مدلهای پاکتزعفران یک مثقال را می توانید مشاهد نمایید .

نمونه پاکت زعفران یک مثقال
نمونه پاکت زعفران یک مثقال
نمونه پاکت چاپ شده زعفران کامنیک
نمونه پاکت چاپ شده زعفران کامنیک
نمونه پاکت زعفران چاپ شده
نمونه پاکت زعفران چاپ شده
نمونه مدل کار شده برای زعفران هوستا
نمونه مدل کار شده برای زعفران هوستا
مدل چاپ برای زعفران یک مثقالی
مدل چاپ برای زعفران یک مثقالی

برای چاپ پاکت زعفران یک مثقال چه کاری را باید انجام بدهیم

برای چاپ پاکت زعفران یک مثقال باید مراحل زیر را انجام دهیم تا بتوانیم به یک چاپ محصول درجه یک دست پیدا کنیم.

1- اگر شما مدلی را بخواهید که قالب برش آن وجود نداشته باشد باید برای آن ابتدا یک قالب برش طراحی نمایم منظور از قالب برش شکل پاکت بعد از باز شدن پاکت می باشد فرض کنید بر روی یک ورق باز شده یک پاکت زعفران قرار بگیرد سپس محل هایی که باید برش بخورد یا تا بخورد تا پاک از آن ساخته شود را مد نظر می باشد.

برای آن باید یک قالب ساخته شود معمولاً برای پاکت های زعفران از یک قالب برش استفاده می شود نیاز به دو یا چند برش ندارد مگر اینکه طرح بسیار خاص و ویژه ای باشد به طور مثال دارای دیواره در کناره‌های پاکت  باشد یا پاکت شکل و فرم خاصی داشته باشد در آن موارد نیاز به استفاده از چندین قالب مختلف می باشد.

مجموعه زرین پک دارای تعداد زیادی قالب آماده می باشد شما اگر از قالب های برش مجموعه زرین پک استفاده نمایید برای چاپ پاکت زعفران یا پاکت های سایز دیگر دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای قالب سازی نیست و فقط طراحی روی پاکت عوض و انجام میشود.

2- بعد از انتخاب قالب برش پاکت  باید طراحی و اطلاعاتی که بر روی پاکت قرار می گیرد انجام شود این اطلاعات پس از دریافت از شما بر روی قالب مورد نظر شما طراحی می گردد. و طراحی را برای دیدن و اصلاحات برای شما ارسال می‌شود و بعد از تایید نهایی پاکت برای مرحله چاپ برش و چسب زنی ارسال می گردد.

در ادامه نمونه هایی از قالب های برش موجود در مجموعه زرین نشان داده شده است البته توجه نمایید که این قالب ها تعدادی از قالب های موجود چاپ پاکت زعفران یک مثقال در مجموعه زرین پک می باشد شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید.

توجه توجه حداقل تعداد چاپ پاکت های اختصاصی هزار عدد می باشد کمتر از ۱۰۰۰ عدد امکان‌پذیر نیست که چاپ گردد.

توجه نمایید امکان اینکه ۱۰۰۰ عدد به ۴ سایز مختلف تقسیم شود نیست و فقط می شود ۱۰۰۰ عدد از پاکت را برای زعفران یک مثقال یا سایز های دیگر چاپ نمود.

نمونه قالب های موجود جهت چاپ
نمونه قالب های موجود جهت چاپ
نمونه قالب های موجود جهت چاپ
نمونه قالب های موجود جهت چاپ
نمونه قالب های موجود جهت چاپ
نمونه قالب های موجود جهت چاپ
نمونه قالب های موجود جهت چاپ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *